Není asi třeba říkat, že prakticky všechny firmy, které dnes máme, byly založeny jen proto, aby svým majitelům přinášely peníze. A to bez ohledu na jejich velikost. Týká se to jak malých rodinných firmiček, tak velkých nadnárodních koncernů. K vytváření zisku jsou však potřeba především zákazníci.
Abychom je získali, musíme je přesvědčit, že by si měli daný produkt koupit právě od naší firmy a od žádné jiné. K tomuto účelu slouží nejrůznější marketingové strategie. Ty se obvykle sestávají z několika navzájem se doplňujících metod propagace.
Z nich je mezi širokou veřejností zdaleka nejznámější reklama, především pak ta televizní, a je pravdou, že je také zdaleka nejúčinnější. Avšak ani zdaleka není jediná. Jsou i jiné, méně přímé metody, jak dostat jméno firmy mezi zákazníky.
Jednou z nich je pak SEO marketing SEOLight. V podstatě se jedná o úpravu internetové stránky firmy tak, aby po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů byl její odkaz uveden v seznamu výsledků na jednom z předních míst.
Asi není třeba vysvětlovat, proč je tato strategie účinná. Jde zde o zvýšení návštěvnosti stránky. Jak se to projeví na výši zisku? Jednoduše – každý z těchto návštěvníků je zároveň potenciálním zákazníkem. A čím více jich bude, tím je větší pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí. Tím se samozřejmě zvýší v celkovém důsledku zisk firmy.
Není pochyb o tom, že v dnešní době, kdy je internet široce dostupný a využívaný prakticky každým, je tato marketingová strategie velmi výhodná. Přeci jen, již dávno odzvonilo klasickým telefonním seznamům, a to i těm, ve kterých byly uvedeny pouze obchody.
Je tedy jasné, že metodika SEO je implementována mnoha firmami, především pak těmi menšími a začínajícími. Pro velké nadnárodní koncerny příliš smyslu nemá. I tak však jde o strategii, která rozhodně pomůže v tom, aby se zvýšil zisk. A to je to hlavní.