Rubriky
Podnikání

Stěhování Praha plánujte s rozvahou a včas

Osobní prohlídka na místě – moderní doba je ve znamení technologických vychytávek, které nám pomáhají usnadnit život. Přes e-mail a mobilní telefon dokážeme objednat prakticky vše, co k životu potřebujeme, a teoreticky je možné, kdybychom si to přáli, nevystrčit nos z domu a veškeré nákupy a většinu jednání a schůzek provést on-line.

krabice na paletě

Tímto způsobem lze i objednat stěhovací firmu a domluvit přes Internet vše potřebné. Přece jen je však rozumnější domluvit schůzku s technikem přímo na místě, neboť se mohou vyskytnout určité obtíže nebo překážky, které nepatří mezi standardní průběh stěhování Praha. Těmi je kupříkladu problematické parkování a příjezd vozidla, úzké přístupové schodiště, úzká dveřní futra, nadměrně těžké a objemné předměty, vyžadující speciální techniku, demontáž a montáž nábytku, zvláště pak vestavěných skříní či kuchyňských linek.

Co se na schůzce domluví – obvykle se stanoví alespoň přibližný postup práce a domluví se přesné datum přesunu věcí. Měli byste mít do té doby jasno, zda vyžadujete přestěhování na klíč, anebo některé práce zvládnete sami. Stěhovací firmy zajišťují i balicí materiál, mohou vypomáhat i s balením věcí či nábytku, s odpojením a připojením spotřebičů, instalací polic, zrcadel, lustrů a dalších předmětů, což je obtížné hlavně v panelovém bytě.

provoz na dálnici

Na schůzce se rovněž dozvíte přibližnou cenu a budete se moci rozhodnout, zda služby využít, či nikoli. Schůzka je vždy bezplatná a nezabere mnoho času, podle náročnosti jde o dvacet až čtyřicet minut vašeho času (stěhování firem vyžaduje schůzky delší).

Plánujte v předstihu – připadá-li vám, že týden je dostatečně dlouhá doba na veškerou přípravu před stěhováním, pak vězte, že budete zbytečně čelit stresu. Počítejte raději s delším předstihem – pro zajištění parkovacího místa na odboru dopravy potřebujete minimálně čtyři týdny (to je oficiální úřednická lhůta pro vyřízení vašeho požadavku), spoustu času vám zabere administrativa spojená se změnou trvalého pobytu, dále pak třídění věcí, balení a úklid. Pamatujte – raději větší rezerva, než pak na poslední chvíli řešit to, co již mělo být vyřešeno dávno.