Pokud máte starší vozidlo nebo automobil nižší třídy, pak je nejspíš jeho mechanismus založen na tzv. hřebenovém řízení. U vozidel střední a vyšší třídy pak narazíte spíše na technologii elektrického řízení, fungující na trochu jiném principu.

repasovane-rizeni-skoda-octavia-i-1u2-top-kvalita

Při poruše hřebenového řízení by vás měly varovat určité signály na základě kterých byste rozhodně neměli otálet s návštěvou autoservisu. Ve většině případech je pak nutností právě výměna hřebenového řízení.
Sháníte kvalitní a spolehlivé hřebenové řízení Škoda Octavia 1? Pořiďte si repasované řízení v top kvalitě. Jde v podstatě o zachování původního hřebene po důkladném překontrolování a výměně pouhých ostatních dílů.

Jak hřebenové řízení v autě funguje
Dlouhé roky byl tento typ mechanismu u automobilů nejrozšířenějším. V posledních letech ale obzvláště u dražších vozů prošel velkou proměnou a byl tak nahrazen elektrickým řízením. Hřebenové řízení funguje v podstatě tak, že během manipulace s volantem dochází k otáčení ozubeného kola, tzv. pastorku, což má za následek posunování hřebene (ozubené tyče), která následně vysouvá nebo zasouvá tyče řízení. Díky tomu se tak při otáčení volantem zároveň i otáčí přední kola u vozidla.

repasovane-rizeni-skoda-octavia-i-1u2-top-kvalita (1)

Hřebenové řízení se ovšem také může při nesprávné manipulaci nebo postupem času ochodit nebo poškodit. Jak v takovém případě poznat jeho poruchu a které signály by vás měly varovat a nasměrovat raději na servisní prohlídku?

Jak poznat případnou poruchu hřebenového řízení
Pokud pozorujete signály jako například zvláštní stabilita a chování vozidla během jízdy po vozovce, lupání při zatáčení koly, zaprášené řízení, prasklé manžety řízení n nebo nedosedající manžety řízení, nízká hladina oleje servočerpadla a podobně, pak by vaše kroky měli co nejdříve směřovat do autoservisu a následovat by měla výměna hřebenového řízení.

Back To Top